Az LuK Savaria Kft. szakembere szakképzősöknek beszélt a tengelykapcsolók "titkairól"

2016.04.18

A termékfejlesztési csoportvezető mérnöki órát tartott.


Járműkiállítást és szakmai napot tartott a szombathelyi Savaria szakképző iskola április 15-én, amelyen az LuK Savaria Kft. kollégája mérnöki órát tartott a diákoknak.

Sümegi Tamás, az intézmény igazgatója bevezetőjében emlékeztetett: a mérnöki óráknak több éves hagyománya van a Savariában.

Ezekre az alkalmakra olyan szakembereket hív meg az intézmény, akik nap mint nap foglalkoznak a szakma újdonságaival, kihívásaival, sőt, nem ritkán éppen közöttük vannak azok, akik előrukkolnak a szakmai fejlesztésekkel. Ezért ők olyan gyakorlati információkat adnak át a jövő szakembereinek, amik a tankönyvekben nem találhatók meg.

Az LuK Savaria Kft. termékfejlesztési csoportvezetője a tengelykapcsolók világába kalauzolta el a középiskolásokat.

Mucsi Máté előadásának elején elmondta, termékfejlesztő mérnökként hét éve dolgozik a szombathelyi vállalatnál, melynek eredményeit imponáló adatok támasztják alá: évente körülbelül hatmillió darab kuplung készül itt, ami azt jelenti, hogy átlagosan a világon gyártott autók közül minden tizenegyedikbe „szombathelyi” tengelykapcsoló kerül.

Hangsúlyozta: az LuK Savaria Kft. fejleszti is ezeket a termékeket.

A termékfejlesztés a kétezres évek eleje óta van jelen a vállalat életében. Akkor még csak egy-két fő alkotta a „csapatot”, ma már viszont fejlesztési központtal is rendelkezik, ahol tervezés, tesztelés és a prototípusok gyártása folyik. A központ létszáma a tervek szerint év végére eléri a 110 főt. A szakember hozzátette: számos neves autómárkában található Szombathelyen tervezett alkatrész a Fordtól a Volkswagenen át a BMW-ig.

Mucsi Máté az LuK Savaria Kft. által gyártott tengelykapcsolók szemléltetése után, előadása végén tájékoztatott a trendekről is.

Elmondta, elsősorban Európában, de már világviszonylatban is egyre inkább elterjedtek a duplakuplungos sebességváltók, és start-stop rendszerek. Előbbiekről szólva hozzátette, a vállalat a száraz duplakuplungok gyártásában az élvonalba tartozik és a piacra való betörés után hasonló célt tűzött ki maga elé a nedves duplakuplungok tekintetében is.

A szakember úgy vélekedett, az elektromos hajtás térnyerése nem lesz gyors, ellentétben a hibrid technológiáéval.

Az LuK Savaria Kft. már jelen van az új szegmensekben, így a hibrid technológiában is, és jelenlétét tovább kívánja növelni. Előrehaladott állapotban vannak ezek a kutatások – mondta Mucsi Máté. Már létezik saját hibrid modul fejlesztés, sőt, a Schaeffler Csoport több gyára együtt, „házon belül” komplett hajtásokat is képes megvalósítani.