Több milliárd forintot szánnak a fejlesztésekre.


Országszerte több száz kilométer kerékpárút épülhet a következő években, emellett a megyei önkormányzatok a meglévő kerékpárút-hálózatok fejlesztésére is több milliárd forintot szánnak.

 Az MTI tudósítói által készített körképből kiderül  Győrben több mint 80 kilométernyi kerékpárút van, a kisforgalmú utakon 19 kilométernyi kerékpáros útvonalat jelöltek ki. A város további 47 kilométernyi kerékpárutat alakítana ki.

    Tatabánya és Tata térségében az elmúlt három évben mintegy huszonöt kilométeres hosszúságban épültek kerékpárutak. Tatabányán az ipari park üzemeit is bekötötték a hálózatba. Kecskéd, Környe és Oroszlány önkormányzatai 2016 márciusában írtak alá konzorciumi megállapodást a három települést Tatabányával összekötő, 1,1 milliárd forint értékű, csaknem 16 kilométeres kerékpárút megvalósításáról. 

    Zala megyében közel 40 kilométernyi új út építése szerepel a tervekben, amelyre összesen 1,17 milliárd forint forrást szánnak. Sármelléken 7,6 kilométernyi kerékpárút kialakítását tervezik, Zalaszentgróton pedig 4,3 kilométernyi út építése szerepel a tervekben. Máhomfa és Csömödér között mintegy 11 kilométernyi utat kívánnak építeni, Kisrécse és Zalasárszeg között ugyanakkor 1,8 kilométer hosszú biciklisávot építenének.

    Lentiben 5,4 kilométeres, Kisrécse és Nagykanizsa között csaknem 2,7 kilométernyi, Hévízen pedig egy kerékpáros híd létesítésével 400 méter hosszúságú új szakaszt terveznek. Keszthelyen 3 kilométer, Hahót és Fakospuszta között pedig két fahíddal kiegészítve egy kilométeres új bicikliút építését tervezik.

További kerékpárút-hálózat fejlesztési tervek:

Pest megyében például Budakeszin, Gödöllőn, Nyáregyháza térségében, Szigetszentmiklóson és Tápiószőlősön készülnek fejlesztésekre.
 A megyében egyebek mellett a főváros és Szentendre között, Budapest és Dunakeszi között, Budapest - Érd - Százhalombatta, illetve Budapest - Etyek között készül majd rövidebb-hosszabb kerékpárút. A Dömöst Szentendrével összekötő bringaút nyomvonalát várhatóan szeptemberben véglegesítik.

A Velencei tótól a fejlesztéseknek köszönhetően hamarosan a Balatonig lehet tekerni.
Hajdú-Bihar megyében 2018. október 31-ig további 15 kilométer, 2020 év végére pedig újabb 42,6 kilométer kerékpárút építését tervezik.
    2020-ig Debrecenben 2,3 milliárd forintot költenek kerékpárút-fejlesztésre, ezzel a jelenleg 80 kilométer hosszúságú városi bicikliút-hálózat 103 kilométerre nő.

Békéscsaba a jövőben TOP forrásból 6,5 kilométer, a modern városok program keretében pedig további 16,9 kilométer kerékpárutat építene.

Tolna megye 40 kilométer kerékpárút építésére pályázik. Szekszárd a polgármesteri hivatal tájékoztatása szerint 17,3 kilométernyi út kiépítésére pályázik.

3,5 milliárd forintos beruházás keretében befejezik a Tisza-tó körüli kerékpárút építését és megépül a még hiányzó szakasz Tiszafüred és Poroszló között, ezzel 65 kilométeres szakaszon a Tisza-tavat körbe lehet kerékpározni a forgalomtól teljesen elzártan.